07 Jun 2009

Selamat Memimpin Berpandukan Islam

Tahniah saya ucapkan kepada kepimpinan PAS yang baru. Anda semua adalah amanah ahli PAS, amanah Allah, dan satu pengharapan baru rakyat Malaysia untuk menjadi pemimpin yang boleh memberi contoh yang baik kepada orang lain. Kepimpinan yang baik sedang diperhati dari hari ke hari malah mahu dicontohi.

Dalam keadaan itu, saya mahu mengingatkan pemimpin yang terpilih itu membuat sesuatu membimbing semua ahli agar boleh menjadi contoh yang baik kepada orang lain. Berikan mereka ilmu Islam yang boleh mendidik jiwa mereka menjadi rakyat yang bersopan santun dan perbualan, tindakan dan sebagainya.

Agak malang kalau seseorang ahli yang sudah puluhan tahun, tetapi tahap ilmu Islamnya sama macam baru orang yang baru masuk. Akhlaknya buruk dan sering membuat kecoh dan bersangka buruk kepada orang yang bukan daripada kem mereka. Padahal kalau boleh bersangka baik orang musuhnya pun, mereka akan dihormati dan sanjung tinggi.

Percayalah kalau mesi ini dapat dilakukan oleh kepimpinan baru, dunia kita akan lebih baik dan diberi kepercayaan sepenuhnya.
Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...