11 Jun 2009

Shukery Hashim meninggal dunia

Pelakon terkenal Sdr. Shukery Hashim (55) telah meninggal dunia di Hospital UKM Ceras jam 01 tengahari semalam akibat penyakit kanser pankreas. Saya mengambil kesempatan ini mengucapkan takziah kepada isteri Allahyarham Puan Fatimah Mohd Desa, semoga dia boleh bersabar dan tenang menghadapi ujian ini. Allah sayangkannya lalu mengambilnya di saat ini.

Allah selalu mengingatkan umatnya bahawa setiap yang hidup dan bernyawa pasti akan mati. Jadi beruntunglah mereka yang sudah bersedia ke arah itu. Taubat daripada dosa itulah antara persiapan yang harus diberi keutamaan dalam hidup.

3 ulasan:

Paan Lee berkata...

salam ustaz,

apa maksud ustaz bila ustaz ckp - apa yang dh jadi kepada org kita?

sy tak faham..

baei berkata...

Saya sedih melihat bagaimana video macam itu boleh diambil dan diberi peluang kepada orang lain melihatnya. Semua itu adalah haram. selain itu perbuatan melancap bagi remaja adalah merosakkan masa depan mereka terutama semasa dia beristeri nanti. Tolong ingatkan remaja kita jangan terlibat dengan perkara haram itu.

Paan Lee berkata...

salam ustaz,
sebagai remaja, sy rasa benda ni common zaman sekarang lebih2 lagi budak melayu muslim, ustaz...

susah nak kata salah siapa, ada byk faktor.

p/s: ustaz, blog yg sy syorkan kat ustaz selalu bincangkan isu agama islam, tapi sy pelik sebab die seolah2 suka mempertikaikan byk perkara dlm islam.. hurm siapalah sy nak kata mcm tu, sy cume concern je.. :)

selamat berhujung minggu, ustaz.. :D