18 April 2009

Hayati maksud ucapan Perdana Menteri

Saya menyambut baik pengakuan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak sewaktu berucap di Pahang semalam, yang menegaskan bahawa BN tidak mahu main politik kotor. Sebaliknya kerajaan mahu main politik membela rakyat. Sebenarnya inilah yang diharapkan oleh rakyat Malaysia seluruhnya. Saya percaya rakyat Malaysia pelbagai bangsa dan agama akan menyokong.

Menurutnya BN tidak akan terjebak dengan mainan politik pembangkang dengan selalu main politik dengan mengadakan pilihan raya. Kerajaan mahu menunggu pilihan raya ke 13 nanti bagi menentukan pilihan rakyat sebenarnya.

Berdasarkan pengakuan itu saya dan rakyat Malaysia berharap BN tidak terlibat dengan pilihan raya kecil kawasan Penanti, Pulau Pinang nanti. Wang yang ada boleh digunakan untuk pembangunan negara dan membela rakyat. Menghabiskan wang untuk membuat poster dan kempen adalah satu pembaziran dan merugikan wang kerajaan dan wang rakyat.

Sebaliknya kerajaan perlu menghormati rakyat Pulau Pinang di bawah kerajaan PR dan dengan itu memberi kemenangan tanpa bertanding kepada calon PKR. Saya percaya dengan pengalaman yang lalu, BN tidak akan menang, malah kalau silap-silap hari bulan boleh hilang duit pertaruhan. Jadi, tidak perlulah terlibat dalam pilihan raya kecil ini demi rakyat.

Tiada ulasan: