21 Ogos 2009

Salam Ramadhan Mubarak buat rakan taulan

Hari yang dinantikan sudah tiba. Ramadhan Karem membuka tirainya tepat pada waktu terbenamnya mata hari petang ini. Sebagai hamba Allah, kita sudah bersedia menerima dan menyambutnya dengan sukaria.

Marilah kita buktikan semua itu pada malam ini memenuhi masjid dan surau untuk memulakan Tarawih, lakukan sebanyak yang kita mahu, selama masa yang kita mahu. Lagi banyak masa kita ambil bersama dengan Allah, tentulah besar nilaiannya di sini Allah. Lagi banyak rakaat yang kita lakukan untuk Allah, lagi besarlah Allah menilainya.

Yang penting Allah ampun dosa kita dan tambahkan keberkatan. Sabda Rasululah s.a.w:
من صام رمضان إيمانًا واحتسابًا غفر الله له ما تقدم من ذنبه (رواه أحمد ، والبخارى ، ومسلم ، وأبو داود ، والترمذى ، والنسائى ، وابن ماجه ، وابن حبان عن أبى هريرة . ابن النجار عن أنس)

Sesiapa yang berpuasa dengan penuh rasa keimanan dan keinsafan, akan Allah ampun dosanya mana yang terdahlu daripada dosanya.

Satu pesanan untuk semua kawan dan rakan juga teman, janganlah kita beribadah bagai hangat-hangat tahi ayam yang bersemangat pada minggu pertama saja. Sebaiknya kita bayangkan Lailatul Qadar yang kita cari itu ada sepanjang Ramadan. Dan sehari berlalu anggaplah malam berkenaan belum turun lagi. Ini memberi motivasi untuk terus beribadah

Ingatlah jika kita rasa bosan dan malas hendak beribadah kepada Allah, pasti Allah akan malas dan bosan untuk mengingati hambanya. Jadi, seriuslah dalam beribadah pada kali ini.
Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...