22 April 2010

Hikmah Musibah menyingkap rahsia


Hikmah Musibah menjadi isu Solusi pada kali ke 19 ini. Kupasannya menjurus kepada kesan musibah kepada umat Islam dan bukan Islam. Musibah yang sering berlaku di dunia termasuk yang berlaku di negara kita dipandang pada perbagai sudut, ada yang menakutkan dan ada yang tidak mengambil kisah.
Dalam Islam, musibah adalah takdir atau ketentuan yang Allah sediakan untuk menguji umat manusia. Umat Islam melihatnya sebagai kebaikan dan menilai musibah itu di sebalik peristiwa ngeri itu. Apakah kebaikan musibah itu kepada umat Islam dan dunia?
Untuk mengetahuinya, anda perlu memiliki Solusi segera sebaik sahaja berada dalam pasaran awal Mei ini. Bagi mereka yang berada di lembah kelang boleh meninjau-ninjau di kedai-kedai yang selalu anda melanggannya mulai hujung minggu ini. Tempah lebih awal untuk mengelak kehabisan stok.

5 ulasan:

Unknown berkata...

Salam. Solusi mmg best. Sy belum beli lg keluaran ni.

baei berkata...

Terima kasih, sekarang sudah ada dalam pasaran di lembah kelang.

nurul berkata...

sy skang sdg di timpa musibah...tulisan ustat banyk meyedarkan sy..kasih suami beralih arah mnyedarkan sy bhw sy perlu berubah.beberapa kali sy ulang membaca majalah solusi dan sy semakin reda dgn takdir...smg tulisan ustat mendapat ganjaran yg setimpal di akhirat kelak. amin

matebesau berkata...

i came across solusi mase saye sedang agak sedih dgn keadaan diri sendiri..yg hebatnye,saye sdg mencari magzine fashion CLEO yg agak slalu saye bace..tp "HIKMAH MUSIBAH" cukup cepat menagkap mate saye..tak salah lg saye membelinye sbb isi solusi banyak membantu..mase terluang,saye isi dgn membace berbanding duduk2 nangis sendiri sahaje...saye rase lebih tenang..=)
harap2 saye terus jadi orang yg sabar dan tak cepat melenting sgn musibah baik dlm bentuk ape skalipun!=)

fikrah islamiah berkata...

Tahniah, anda berdua telah diberi hidayah oleh Allah. Seruskan membaca Solusi untuk tingkatkan iman dan takwa.