19 Oktober 2011

Lambaian kaabah makin terasa


لَبَّيْكَ اللَّهُمَّ لَبَّيْكَ، لَبَّيْكَ لاَ شَرِيْكَ لَكَ لَبَّيْكَ،
إنَّ الْحَمْدَ وَالنّعْمَةَ لَكَ وَالْمُلْكَ، لاَ شَرِيْكَ لَكَ
Lambaian kaabah makin terasa, lambaian Allah terus terasa dan hati ini bagaikan tidak sabar lagi untuk menemui-Nya. Dan Allah sudah tentu sedia menungguku dan isteriku sebagai tetamu-Nya di Baitulllahi Haram.
Tanggal 25 Oktober 2011 akan menyaksikan kesungguhan kami untuk menemui-Nya. Hari itu kami dikehendaki berada di Tabung Haji Kelana Jaya jam 11.00 malam bagi membuat persiapan akhir sebelum berlepas ke Tanah Suci pada awal pagi 26 Oktober 2011. Kami sahut panggilan itu walaupun pada waktu itu sepatutnya berehat.
Maka dalam debaran menunggu tarikhnya, hati yang masih banyak dosa ini ingin mengambil kesempatan pada waktu ini untuk memohon kemaafan kepada semua rakan seperjuangan, teman blogku, pembaca dan peminat fikrah Islamiah juga rakan-rakan facebook kerana sepanjang perhubungan kita, tentu terdapat salah dan silap. Banyak yang menyakitkan hati. Jadi, maafkan saya semoga pemergian saya ke Tanah Suci tanpa dosa yang dibawa.
Selain itu saya juga mengharapkan doa kalian agar saya dan isteri sihat sebelum bertolak dan selamanya sihat sepanjang berada di perantauan semoga dengan itu kami boleh mengerjakan haji dengan sempurna dan seterusnya beroleh hajj-mabrura. Itulah impian semua jemaah haji.
اَللَّهُمَّ بَلِغْنَا مَكَّةَ وَالْمَدِيْنَةَ وَالْعَرَفَةَ وَارْزُقْنَا الْحَجَّ الْمَبْرُوْرَ وَارْضَ عَنَّا وَاغْفِرْلَنَا وَارْحَمْنَا اَنْتَ مَوْلاَنَا فَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِيْنَ
Ya Allah, sampaikanlah kami ke Makkah dan Arofah dan Madinah, dan berilah rizqi kepada kami haji yang mabrur, dan berilah keredaan kepada kami, dan ampunilah kami, dan sayangilah kami. Engkaulah kekasih kami, maka tolonglah kami atas golongan orang yang kafir. 
Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...